Sudilah menjadi teman

Selasa, 1 Jun 2010

Oh! Mamaku....Please Jangan Bertanya..

Hari ni amin start ambil Pra UPSR sesi pertama..(masa mama dulu takde pra percubaan ni...trus UPSR..ehhh! masa tu entah apakah namanya ye???)

Mama tahu setibanya Amin dari sekolah gerenti banyak yg mama nak tanya..Tapi rasanya elok tak tanya dululah kot..Sebab esok dan lusa masih ada exam lagik..Karang buat Amin frust dan susah hati plak...(ini macam ada sikit-sikit genetik mama...).

Mama tahu Amin akan buat yang terbaik..so lepas dah berusaha ,kita tawakkal dan berdoalah banyak2..

Awatlah anak yg periksa, tapi emaknya yg macam lebih2 panik dan kerisauan..he3.Kalau ayah gerenti suruh releks jer..(Ayah amin tu memang releks aje selalu...mama aje yg kaki gelabah..nak buat camne ,tapi kira balancelah..BINI kaki gelabah = LAKI kaki releks..)

Nota kaki buat Amin :

Yang pasti habis jer paper Khamis nanti, gerenti bertalu-talu soalan datang dari mama ..silalah tahan telinga..Walaupun mama tahu jawapan yg biasa ialah.."Oh! senang dan boleh buat......(sila percaya..)

(Tapi rasanya itulah jugak jawapan yg mama berikan pada maktok setiap kali beliau tanya pasal exam dulu-dulu..he3)



14 ulasan:

Ku Tak Sempurna berkata...

anak borek, mak rintik... :D


.
.


rasanya amin lg gabra nak jawab soalan mama berbanding soalan exam.. hikkkssss :D

zureen @ mama berkata...

KTS..itu sudah pasti..he3(macam tahu2 jer..)

izzanimy berkata...

biasala tu mmg semua ibu mcm tu.. dia yang lebih gementar dr anak dia.. itu maknanya kita saynag anak kita

ain berkata...

akak pulak, masuk2 je anak dlm kete, 1st solan pop out dr mulut akak.."so cam ne...blh buat tak..?..mana kertas, ibu nak tengok!". mmg spesis tok leh sabar akak ni, kdg2 tu, cikgu lum cek, akak dh tahu berapa markah anak2 akak. kdg2 bila fikir balik, akak ni mcm terover pulak!! hehe

xiiinam berkata...

Ibu mithali...

Zamz berkata...

kalau dua2 relaks susah jugak..anak lagi relaks hehe

Zaitun berkata...

kalau mak gabra dan banyak soalan bermak na mak yang prihatin, nak yang terbaik untuk anaknya.

zureen @ mama berkata...

Izzanimy...kira oklah kak zureen dilanda gabrah itu..he3

zureen @ mama berkata...

Kak Ain, kita ni hampir serupalah..he3

zureen @ mama berkata...

Ck Lah...mithali ye..(Amin..mudah-mudahan)

zureen @ mama berkata...

Zamz..thanks sudi jenguk.

zureen @ mama berkata...

Kak Zaitun...kalau ibubapa takmo prihatin kat anak, sapa lagi nak prihatin....

niesz berkata...

hihi..tau da sape cikgu nyer..ekekeke..

Y a T C i E berkata...

wah,amin dah nak upsr ye.
goodluck kat dia. :)