Sudilah menjadi teman

Selasa, 2 September 2008

Kerenah anak-anak berpuasa..

Hari ni dah masuk hari ke-2 berpuasa,semalam petang mama bawa amin dan zati beli makanan utk juadah berbuka puasa.Ayah kata belikan sahaja apa yg mereka terasa nak makan, yelah semala hari pertama puasa ..Zati order tepung pelita , donat , nasi tomato ayam dam air oren(mcm kat rumah takde sunquick..he2). manakala amin order dadih coklat, nasi lemak ayam berempah dan air limau kasturi( padahal byk limau tu dlm peti ais..isk3).Mama belikan ayah nasi tomato daging kerutub (ayah order nasi beriani daging takde plak..so gantikan lain le.)Mama punye nasi kerabu mcm biasa..
Kalau selalu beli mcm ni ,memang poket cepat kering..tapi beli membeli ni biasanya awal-awal ajer..karang lama2 bosanlah mkn lauk yg sama ajer..waktu tu barulah mama start masak semula..
Actually ayah kata mama masak lagi sedap but yelah..dia takut menyusahkan mama pulak..takut penat katanye..lebih senang beli.Mama kata mama ok jer..Kalau ayah suruh masak mama masak kalau suruh beli jer..pun ok jer(he3)..
Ingatkan hari ni nak ajak ayah beli baju kurung anak2 perempuan ni..beli warna oren bunga2..Bukannye mama tak pandai buat baju kurung but memandangkan ayah kata beli ajerlah..buat susah mama buat ajer..(MAMA KATA OK JE3)

1 ulasan:

Bahar Ja'afar berkata...

puasa..puasa...saya pun makan nasi kerabu. Belajar jadi org kelantan...ahahahha. Sori arr kak ita, lately sangat bz... :-( Sabtu ahad nie pun kena gi opis..ish..ish