Sudilah menjadi teman

Jumaat, 9 Januari 2009

Beli ajelah mama..







Petang semalam mama tiba2 teringin sgt nak makan popia (bukan mengidam tau).Nak keluar beli macam lecehlah pula(kena angkut semua bala tentera masuk kereta)..Lagipun bahan2 nak buat popia yg diidamkan itu pun mcm ada ,so ingat nak buat sendiri sahajalah..(tak pernah buat sebenarnya)..Mama pun startlah buat inti popia(letak carrot,kobis,udang kering,telur dan garam etc)..Siap akhirnya..
Tiba2 kring,kring,kring..ayah talefon.Seperti biasa tanya"Petang ni nak pesan ayah beli apa??'Mama pun cakaplah teringinlah nak mkn popia dan beritahu yg inti sudah pun dibuat ..But Ayah boleh ckp suruh beli ajelah..buat susah2 mama membuat shj katanya..(waaa macamanalah bini dia nak pandai memasak,asyik suruh beli sbb taknak menyusahkan bini kat dapur).
But mama teruskan jugalah buat popia tu sambil dibantu oleh Mr.Chipsmore yg baru sampai berehat kat umah Mama..banyak jugalah dptnya..Bila ayah sampai ,dia pun surprise sbb bininya dah pun siap masak popia tersebut..Mama tak goreng semua sbb byk sgt(selebihnya mama bungkus elok2 dan frozenkan dlm peti sejuk)..
Mama kadang dilanda dilema bila teringin nak memasak sesuatu,biasanya teringin nak masak sendiri..but selalunya ayah suruh beli sahaja sbb lebih jimat masa dan kadang2 benda yg mama teringin nak mkn tak byk peminat kat umah (contohnya buburlah..).Memang makanan kesukaan mama, takkan masak seperiuk but makannya semangkuk je kot..
Takpe mama akan tunggu anak2 mama besar(waktu tu perut pun semakin besar)..waktu tu adalah geng utk masak2 dan seterusnya mkn2 ni..

2 ulasan:

Suzi berkata...

ha..ha.ha..pengalaman yg pernah akak lalui dulu...

Zureen berkata...

skrg jadi pengalaman zureen pula..he3