Sudilah menjadi teman

Rabu, 28 April 2010

Nasi , Ayam dan Kicap Jer !!!..

Itu yang Shamel makan untuk lunch ..Macam ada yg kurang plak rasanya.....hmmm..

Sayur takde dalam listnya..Penat mama masakkan sayur sawi tu (penat sangatlah kononnya ,padahal masak sawi bening jer..he3).Anak-anak lebih suka makan sayur masak air berbanding digoreng ..bagus tu kurang minyak dan lebih ekonomi (senang pun ye itu yg penting kuang3..)

Sawi masak air ni sesuai juga untuk mereka yang menyusukan baby..boleh perbanyakkan air susu badan dengarnya..Cubalah.. :)

Shamel cuma suka makan lobak merah sahaja..huhuhu

4 ulasan:

Nadia arRumaisha berkata...

kira bagus laaa anak-anak akak suka mkn sayur... sbb bkn senang budak nk mkn sayur...anak buah saye sendiri, memang ler teramat susah nak makan sayur....

zureen @ mama berkata...

Salam Nadia...dulu masa kak zureen kecik2 pun tak suka makan sayur..he3

azieazah berkata...

Kalu Kak Azie, sayur masak rebus ni, suka Bayam. Leh ratah 2,3 mangkuk. Tak makan nasik dah... (tapi tak kurus pun... wuaaaaaa!

Zaitun berkata...

Kalau rebus sayur masukkan bawang dan ikan bilis jadi manis kuahnya.

Rebus,steam dan bakar lebih elok dari masakkan yang lain.