Sudilah menjadi teman

Selasa, 7 April 2009

JANGAN BERMIMPI LAGI MAMA ....




Petang semalam ayah berkata kepada mama..”Jangan bermimpi lagi mama..sebab apa yang mama impikan sudahpun menjadi kenyataan..Terima kasih ayah kerana menjadikan impian mama satu kenyataan..

Impian mama ialah ingin memiliki mesin jahit tepi sendiri akhirnya tercapai..Mesin ini akan memudahkan mama untuk berinspirasi dan merealisasikan impian mama..

Tak sangka begitu besar mesin ni..berat pun ye.Jadi memang akan duduk disitulah buat selama-lamanya..Mama dapat mesin jahit Singer..(memang minat jenama ini, kerana dulu mak mama pun memiliki mesin jenama ini..).Semalam orang yg pasang mesin ada bertanya samada mama nak buat bisnes..Ayah pulak yg jawab bukan mama ..“Manalah tahu satu hari nanti nak buat bisnes..Buat masa ni utk kegunaan family sahaja..InsyaAllah..(masin mulut hubby, pasti jadi kenyataan.)

Mama memilih untuk membeli jenis ini sebab lebih tahan lama (motornya tak cepat panas) dan InsyaAllah boleh dijadikan warisan kepada anak2 yg berminat nanti..

MORAL VALUE: Tiada salahnya bermimpi , sebab ianya selangkah tapak menuju kenyataan..


..Susahnya nak pasang benang ...pening kepala..waaaa..

9 ulasan:

ain berkata...

suka le zu dh dpt mesin idaman. Mesti byk projek2 jahitan akan ke 'udara' nanti. jgn lupa share!

zureen @ mama berkata...

Kak Ain..zureen suke sgt dpt mesin idaman hati tu..tido sambil tersenyum agaknya mlm tadi..
"projek"..tunggguu..

Liana berkata...

Bestnya... Zureen, kalo ler ummi dapat seronok menjahit... Psss...Zureen ambil tempahan jahit baju kurung tak?

ku tak sempurna berkata...

wahhhhh...

nak mesin jahit tepi gak...

senang..
klu nak jht, takyah nak anta kat kedai org...
nak2 time raya... org taknak jht tepi... sedih...

zureen @ mama berkata...

Liana..Insya Allah bila kak zureen dah pandai buat baju dgn "cantik"..boleh tempah baju..he3..tapi skrg blom konfiden lagi..wakakaka..

zureen @ mama berkata...

Kalau org takmo jahit tepi waktu dekat2 raya..pergi ajelah umah zureen..
Nak jahit sendirik pun ok..pastu kita buat biskut raya sama2 plak..he3
(lambat lagi rayanya..he3)

xiiinam berkata...

Siap.....
hari Raya nanti aku nak tempah nbaju kebaya shifon warna biru macam yang Raja Permaisuri Agong pakai tu....ko mesti tolong jahitkan.....


Dulu aku ada potong kain untuk buat baju kurung anak sulung aku...masa umur dia dua tahun.
Sekarang anak aku tu dah ting 4. Kain tu masih belum bercantummmm

zureen @ mama berkata...

KaK Lah.dulu zureen pun camtu gak ..gunting kain tapi tak pernah bercantum.(mcm kena sumpahan ajer sbb cantumkan baju kurung ngan kain kurung mak utk dijadikan ala2 dress mak masa kecik2 dulu..)..

junaidah berkata...

tahniah akhirnya dapat gak mesin jahit....itulah harta yang paling terkini....semoga akan terus berbunga2 minat nak menjahit...anjang dah lama tak start jahit nie...asyik kena gi sekolah je....sama tapi tak serupa...