Sudilah menjadi teman

Khamis, 2 April 2009

Risau hati..

Tadi mama baca berita Harian Metro berkaitan kes culik ala Nurin ..Masalah nya tempat kejadian tu berdekatan dengan tempat tinggal mama sekarang..Sebelah taman mama duduk sekarang sahaja..Kena berjaga2 ni, risau hati dibuatnya. Budak yg diculik tu dicampak keluar dr van ke dalam longkang diatas sbb mungkin kurang berminat kot..Tapi penculik tu siap ugut bunuh lagi..waaa risaunya hati..

15 ulasan:

nadia-ady berkata...

bahaya sekarang ni kan? Dengan bertambahnya pendatang asing ke negara kita ni, lagi la menjadi-jadi. Yang penting, jgn bagi anak akak pergi mana sorang-sorang tau. Kalau dia degil, kunci je pintu rumah jangan bagi keluar ;)

zureen @ mama berkata...

Nampaknya kena ketatkan lagi pengawasan..takut jugalah..
Doakan keselamatan kami ye nad..

ain berkata...

Akak pun x berani nl biarkan bdk2 main2 kat luar tanpa pengawasan. bahaya!!!!! kita kena berjaga2 setiap saat.

zureen @ mama berkata...

Betullah kak Ain..bahaya betullah skrg,,Org yg berniat jahat tu tunggu kita lalai dan peluang shj..

ku tak sempurna berkata...

takutkan...
mcm2 org sekarang ni... jahat sangat... bebudak yg tak bersalah pula jadi korban..

gggrrrrr

precious innocent berkata...

eeee... zureen, u kene xtra careful la kan?

i lepas tgk vid yg perompak masuk rumah org kat cheras tu, trus gigil 1 badan..

la nie dah x selamat mcm dulu.. dulu nak p kedai 2batu pun xpe.. la nie, nak p kedai blkg rumah pun kene bteman..

-mama emma-

Suzi berkata...

macam tu sekali keadaan kat m'sia sekarang ye...ni buat saya takut nak balik.
tapi apa blh buat m'sia tetap tanahair tercinta...

zureen @ mama berkata...

Orang yg mcm ni ada masalah mental agaknya sbb suke budak2 kecil..

zureen @ mama berkata...

Mama Emma, zureen skrg nak beri izin anak main kat taman rumah pun risau jer..kot2 ada org lompat pagar..Anak ramai nak jaga ni..huhuhu

zureen @ mama berkata...

Kesian budak2 zaman skrg Kak Suzi,dulu kita rasa selamat bermain diluar..skrg tidak lagi..

naz ilyn berkata...

salam...
hati-hati zureen... doa moga semuanya dilindungi olehNya...

xiiinam berkata...

Betul lah...
kesian bebudak zaman sekarang...
anak-anak aku pun masa kecik dulu aku tak bagi keluar pagar rumah pun...
sedang aku masa kecik dulu...
berjalan merata kampung dari subuh sampai ke senja...




sebab, di kampung dulu...
semua mak bapak orang...
adalah juga mak bapak aku...
sekarang....
anak orang anak orang lah...
sapa mau pedulik...

xiiinam berkata...

Wei zureen;
cukup-cukuplah tarik mulut lagu tu....
besar sok....lebar mulut budak ni..
kesian tau
muehehehe

zureen @ mama berkata...

kak ramlah..masalahnya dia suke bebeno buat aksi camtu..he3
Terima kasih sbb sudi melawat..suke dan berbesar hati..

Sasha berkata...

skang kat mana2 pun tak selamat... kena berhati2 walau di mana kita berada... hanya berdoa & berharap pada pertolongan Allah... itu yg termampu kita lakukan.