Sudilah menjadi teman

Jumaat, 3 Julai 2009

Bahagia ku rasa bila mendengar suaranya...

Awal2 pagi ni mama telefon mak tuk dikampung...Mendengar suara mak pun boleh buat mama rasa bahagia..hmmm..rindu kat mak.

Actually telefon mak minta resepi .Menjadi kebiasaan mama kalau tak tahu nak masak sesuatu masakan ..terus tepon mak kat kg ..he3(walaupun dah berpuluh kali mintak resepi yg sama ..mak dikg sedia melayan ,thanks mak).

Dulu masa baru2 kawen, lagilah tersangat rajin menalefon mak mintak resepi (kalau boleh tiap2 hari nak tepon...).Mak layan aje..Masa jadi anak dara dulu mama mengaku memang malas sikit nak masuk dapur ,so bila kawen tak berapa pandai memasak ..huhuhu.(skrg dah ok sikit tau...)

Sekarang tengah berselera nak makan masakan ala-ala kampung..sbb tu tunjuk ajar mak amat diperlukan..sayang mak(hmm..rindulah plak..)

Pesanan buat ayah: Bila nak balik kg ni??sudah rindulah sama mak..waaaaa.

16 ulasan:

Tirana berkata...

Zureen...

samalah kita..kak tirana dulu pun masa kawin, tak reti masak..kena pulak dapat suami yang pandai makan..huh..menggelabah..jenuh cari buku resepi then belajar dari mak mertua dan mak sendiri juga.. suami kak tirana pun pandai masak..ada jugak resepi yang belajar dari dia..hehehe.. Sekarang ni..dah expert..tak payah tengok resepi lagi dah..hehehe

Sasha berkata...

Dah kawin br kelam-kabut nak belajar masak... hehe.. ramai agaknya golongan yg mcm kita ni ek...

Maklah salah satu tempat rujukan selok-belok rumahtangga...

ain berkata...

sama ler ngan akak zu, pas kawin, slowly belajar masak. nasib dpt hubby yg tak kesah. terlupa letak grm pun dia kata sedap. alahaiii!!!

ku tak sempurna berkata...

oooo... mintak resepi emak eh.. masa anak dara malas!!
.
.
.
.

hehehehe... gurau2..
agak2 boleh tak sy pandai masak lepas kawin??

errrr.... malasnyaaa...

Suzi berkata...

akak pun sama dah kahwin bau belajar masak zureen...malahan yg betul2 belajar masaknya sejak duk adelaide ni ...itu hikmah duk tempat org...

akak pun rindu mak...tersgt rindu...bila tel. pun mcm nak nangis rasanya...

xiiinam berkata...

salammmm...
xiiinam dah bangunnnnnn...
...dan akan kemali beronggeng di sini...


boleh ya!!!

zureen @ mama berkata...

Kak Tirana , zureen seminggu kawen trus beli majalah masakan(yelah dulu tak tahu blog2 ni..he3)

zureen @ mama berkata...

Kak Shasha.yelah zureen pun dr form 1 sampai form 5 ..duduk asrama ..tak sempat masuk dapur..(alasan ni boleh guna tak??)

zureen @ mama berkata...

Kak Ain..samalah ngan laki zureen tak reti nak mengomen masakan saya..ok jer katanya..

Sedap atau tak pun tak berapa dpt bezakan kot??hahhaaha

zureen @ mama berkata...

KTS..sekarang dah senang ..nak masak boleh carik resepi kat internet wooo..byk senang.

zureen @ mama berkata...

Rindulah kat Ck Lah ..mana menghilang..harap2 sihat2 shj.

zureen @ mama berkata...

Kak Suzi..sekarang dah tahap chef..macam2 boleh masak (kadang2 zureen nak masak pun rujuk resepi kak suzi..thanks)

Liana berkata...

sama ler dengan ummi. masa baru kawin, boleh katakan menu hari2 menu yang sama! sian cik abang! Sekarang nie dah ok ler...hehehe Cakap balik kampung, ummi pun dah lama tak balik. LAst balik bulan 3 hari tu! huhuhu...rindu...

zieha berkata...

hehehe..k.zieha tak penah lagi merasa dok jauh2 gan mak..sebab umah mak kita dekat je..kalau windu dan malas masak..datang je kat umah mak makan masakan mak..jgn jelezz ye..:P

zureen @ mama berkata...

Ummi Liana..samalah dengan zureen ..dah lama tak balik Johor.huhuhu (mcm org duduk obersea jer..he3)

zureen @ mama berkata...

Bestnya kak Zieha duduk berdekatan ngan mak..Lagi senang kalau nak mintak resepi ni..