Sudilah menjadi teman

Khamis, 24 Disember 2009

Anda Rasa Sedih ???..

(Sedih sungguhlah budak ni..tangisan memenuhi satu taman agaknya)

Jangan Bersedih, Setiap Sesuatu Telah Ada Qadha' dan Qadarnya...(petikan dari buku La Tahzan.)

Tiada suatu bencana pun yang menimpa dibumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfudz) sebelum Kami menciptakannya.Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah (Al-Hadid: 22)


Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu,dengan sedikit ketakutan,kelaparan,kekurangan harta,jiwa ,dan buah-buahan.Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar (Al-Baqarah:155)

Sekiranya Mak Anjang terbaca blog mama hari ini..janganlah bersedih dan hampa.Bukankah setiap sesuatu yg berlaku telah ditentukan.Setiap yang berlaku ada hikmahnya (yang mungkin kita belum sedari atau nampak buat masa ini..).

17 ulasan:

azieazah berkata...

Sedih dan gumbira tu lumrah insan...

Nak tumpang sedih bleh? Sedih dengan kes anak perempuan yang dijerut, dibunuh dan mayatnya dibuang...

Memang setan pembunuh tuh...!

naz ilyn berkata...

salam...janganlah bersedih...betul kata zureen tu.

xiiinam berkata...

Ya...
La Tahzan...









Bercitra di xiiinam!
:)

Nine berkata...

yup setuju..

ada kebaikan di setiap kejadian...

:]]

Sasha berkata...

nape agaknya budak comey tu sedih sgt?.. hehehe...

Rash berkata...

alahai sedihnye die...
kenape nih??

NARDtheNERD berkata...

sedih nye tengok budak u sedih~..

hehe..

sy dah klik trosworl akak..

=))

.millalara. berkata...

la tahzan jd peneman setia milla.. terasa tenang je baca :)

zureen @ mama berkata...

Memang sedih betullah Kak Azie bila dengar berita yg tragis macam tu..

zureen @ mama berkata...

Yelah Kak Naz..

zureen @ mama berkata...

Ck Lah ..zureen bertemu dgn Ck Lah lepas baca buku inilah..

zureen @ mama berkata...

Betul tu Nine..

zureen @ mama berkata...

Budak tu kena usik dgn mamanya lah..Tapi budak tu memang kuat nangis(mamanya kuat mengusik..lalala)

zureen @ mama berkata...

Rash..budak tu usik sikit je dah nak melalak..

zureen @ mama berkata...

Nard..seronok mengusik dia..he3

zureen @ mama berkata...

Milla..buku tu memang best buat bacaan(penuh motivasi)

detektif cyber berkata...

(",) senyumlah sllu,jgn sdih2....senyum mcm ni(",) ok...