Sudilah menjadi teman

Selasa, 19 Januari 2010

Tak Berapa Gemar...

Pagi ni hujan renyai-renyai..Makanya mama terpaksa memandu dalam keadaan sedikit gelap (macamlah gelap gelita sangat kononnya..)..So ramai yang pasang lampu kereta..( termasuklah mama jugak..).Yang menjadi masalah ialah..MATA MAMA YG SILAU INI..

Sangat stress ok..Bila terpandang lampu kereta dan akhirnya boleh jadi pecah seribu..(boleh jadi loya jugak..)

Ada tips tak macamana nak menanganinya..???

21 ulasan:

F U N F A B U L O S I T Y berkata...

berhati2 n berwaspada sentiasa semasa memandu-harap tak ade ape2 yg berlaku lagi- ;D

manager berkata...

salam
haku pn slalu kena gak ngn lmpu silau ni,yg silau dr depan xpe,bg je silaukn dia balik(ding)..masalahnya lampu dtg dr keta kt blakang yg haku bengang. lampu yg kaler putih tu,trmasuk gak yg bangang guna lmpu tinggi,x skolah gamaknye

zureen @ mama berkata...

So far masih ok..Cuma kena lebih berhati2.

zureen @ mama berkata...

Manager..ada sesetengah pemilik yg macam pasang lampu kalimantang kat kereta(lampu putihlah tu..)

Tirana berkata...

Zureen..kena biasakan diri..lama-lama ok kot..kak tirana mula2 dulu pun stress memandu dalam hujan atau malam tapi bila dah biasa, relax sikit..

zureen @ mama berkata...

Thanks Kak Tirana..

ain berkata...

akak pun ada poblem yg sama. kena lebih berhati2 lah waktu memandu malam atau waktu hujan. Insyaallah, lama2 nanti, zu akan terbiasa!

zureen @ mama berkata...

Thanks Kak Ain..orang baru start memandu semula..he3

Biasa dok tepi jer..

azieazah berkata...

Guna teropong bleh tak? atau pakai cermin mata tinted? hehehehe...

☺[ai][sUmi]☺Chan berkata...

sini pun hujan jugak..

aNIe berkata...

Mama zureen...akak pun silau jugak mata ni...especially kalau memandu waktu malam...tambah2 hujan...silap2 langsung tak boleh drive...

Thanks sebab singgah blog akak...dtg sini nuff tido pulak...nanti dtg lagik

Yanmie berkata...

saya pun sama kak..apa pun berhati2 yea


www.yanmieonline.com

KaorU IchibaNa berkata...

bila pandu mlm2
kalu btmbung ngn PEMANDU BERCAHYA TINGGI
jgn fokus2 kat cahaya tu..
nnti pening lak.
tgk tmpat lain dlu
mcm tgk kat divider ke,,
tgk kat lampu jalan ke,XD

renung2 kan dan slamat bramal

ps:dapat mamee double decker!nuff2

|| NaFiRaa || berkata...

ai pon ade masalah silau jugak.. skrg ni kena pakai cermin mata utk silau.. sbb byk guna komputer n drive kete..

fiza zasmi berkata...

salam,
mama kne pkai spek mate anti silau kot, sebab kwn fiza pn ade jd camni, tp dia silau sinaran matahari, silau je terus jadi pening kepala..

singgah blog mama~~

zureen @ mama berkata...

Kak Azie kalau hari mendung pakai cermin mata tinted..gelap dunia..he3

zureen @ mama berkata...

Kak Anie..kalau malam memang kureng berani bawak kereta..

zureen @ mama berkata...

Kak Yanmie..sama-samalah kita berhati2 dijalan raya..he3

zureen @ mama berkata...

Nafiraa..elok gak cadangan tu..

zureen @ mama berkata...

Takut2 tengok divider..trus langgar divider..huhuhu..

Tapi cadangan tu memang logik gak..

Marmar.. berkata...

salam..
saya pun silau juga..
buat cermin mata khas untuk silau dapat menyelesaikan masalah tu..