Sudilah menjadi teman

Jumaat, 12 Mac 2010

Kenapa Mama Senyap Harini??

Hari ini akan kurang kedengaran suara mama..So selamatlah anak-anak dari dengar bebelan mama ye..But kenapa ye ??

Mama dapat ulser dalam mulut sekarang ni..tak selesa dan sakitttt. Nak makan pun susah sekarang (Adakah ini bermakna mama akan semakin slim sebab malas nak menelan disebabkan mulut sakit ???..jeng..jeng..jeng..)

Anak-anak terimalah hakikat sekiranya beberapa hari ni..tiada nasik dirumah..Semua kena beri sokongan moral pada mama dengan makan BUBUR sahaja ok..(lama dah kita tak makan bubur kan..he3)

Lauk pun akan dicincang kecik2 untuk memudahkan mama makan..he3. Apakata kalau mama blend aje ayam dan sayur tu sekali..he3 (anggap sahajalah mama mencuba resepi baru..)

13 ulasan:

Tirana berkata...

Kalau selalu2 sakit mulut macam ni..memang gerenti boleh slim..hehehe.. Kak Tirana kalau sakit mulut, makan bubur oats la jawabnya.. Masak tetap masak untuk anak-anak sbb diorang ni tak makan bubur nasi.

zureen @ mama berkata...

Kak Tirana..bila sakit mulut kalau boleh nak minum je takmo makan..huhuhu

Manjakusayang berkata...

hehehe...mama cuba letak garam kat ulser tu! Memang sakit, tp cepat baik! Kalo hubby ummi suka letak bonjela... :) Bubur pun bubur ler...sedap apa! Buat bubur ikan sedap gak!

zureen @ mama berkata...

Yelah nak letak bonjela lepas ni..TAPIKAN..mesti sangat pedih..waaaa

MiSz MaNja berkata...

sakit cen ne pun.. makan is 1st thing dat i xkan ketinggalan la mama.. *_^
wink2 KIT okeyh !

zureen @ mama berkata...

Miss Manja..makan tetap makan ..cuma bentuk makanan kena diubah menjadi bubur baby..he3

Adya A. berkata...

alaaa sis..ciannyer... apapun, ader org ckp makan aiskrim bleh mengurangkan saket....

ain berkata...

anak akak yg no 2, ikram selalu sgt kena ulser. kesian...tak tau cara apa lg nak elakkan ulser tu.

zureen @ mama berkata...

Adya..itulah cadangan ubat yg paling dinanti-nantikan..he3

zureen @ mama berkata...

Kak Ain..agaknya sbb kurang minum air agaknya..lagipun skrg pun musim panas..

-hazen berkata...

mama dapat ulser.

haha,tak boleh blah.

BaziLah @ buzZy (^0^) berkata...

cpt sembuh huhu :)

Izan berkata...

sedapnya bubur... sellau makan waktu sakit jer. tp kalau tak sakit lg sedap makan =)