Sudilah menjadi teman

Rabu, 13 Oktober 2010

Pencuri Yang Sungguh .....

Tengahari semalam sewaktu mama nak ambil Sara dari tadika . Mama telah menyaksikan kejadian "kecurian " yang dilakukan oleh dua orang remaja lelaki (entah anak sapalah agaknya...).Mereka cuba mencuri barangan jiran depan rumah mama tau..Actually masa melihat diorang kat dalam pagar rumah jiran tu, tak rasa apa-apa yang janggal sangat..Sehingga salah seorang yg jaga motor kat luar pagar terlihat mama dan tergesa-gesa memanggil kawannya yang berada dalam kawasan berpagar..Nampak cuak jer muka sorang-sorang..

Mama sempat telefon jiran sebelah inform hal tersebut...Kak Piah (jiran sebelah ) pun syak yang mereka tu pencurik...Beberapa saat lepas tu dengan selamba pencurik tu berlalu pergi dengan sebuah kipas (apalah diorang..kipas rosak pun nak ambil jugak ke??).

Mama tak berani nak keluar pagar waktu tu sebab hanya ada mama dan anak2 sahaja..

Takut bila melihat pencurik tu berani buat "kerja" waktu siang-siang buta begitu...

Semakin takutlah mama nak keluar rumah kalau begini rupanya...huhhhuhu

5 ulasan:

normi berkata...

Pencuri tak sekolah la tu.. curi barang yg rosak.. hehe.. mcm2 la perangai si pencuri ni kan... rumah saya pun biasa pencuri masuk.. waktu tgh keja.. cuma ilang duit syiling jer.. nasib abik tak der brg berharga sgt.. tapi geram kt pencuri tu... mcm nak pukul ngan tapak kasut jer..eeee..

zureen @ mama berkata...

Memang berani sungguh pencuri sekarang..buat kerja terkutuk tu di sianghari..

Suzi berkata...

salam zureen...pencuri tu agaknya memang terdesak sgt tu...kipas rosak pun nak ambik.
akak pernah juga kena...diaorg lompat gate n curi kasut yg kat dalam almari kasut kat luar rumah. akak tgk dan berani jerit je, terus dia lompat keluar...akak tak berani nak keluar....menggigil juga akak masa tu. dahlah kaw. rumah sunyi je waktu tu...

biasanya yg buat kerja mcm ni budak penagih...dah terdesak sgt nak duit. main ambik mana yg sempat.

zureen @ mama berkata...

Kak Zureen pun takut gak waktu tu..cuma mampu tepon jiran sebelah jer..(yelah waktu tu ingat keselamatan anak2 yg sedia menunggu nak keluar pintu..)

ciK LyndaWawa igUana berkata...

take care mama..tepon polis klu ade yang mencurigakan...=)