Sudilah menjadi teman

Rabu, 10 Jun 2009

Nyanyian yg memberi kesan..


Tempat berlakunya kejadian: Di ruang makan dapur


Waktu kejadian : Ketika makan malam semalam..


Insan yg terlibat: Ayah dan Mama..


Apa yg berlaku: Di remang maghrib sayup-sayup kedengaran nyanyian yg mendayu-dayu yg menusuk jantung sesiapa yg mendengarnya...


"Batu belah batu bertangkup , tangkuplah aku telanlah aku , aku kempunan makan kek cheese.."..Nyanyian itu berkumandang berulang-ulang kali ..sehinggalah ayah berkata "Tak perlulah mama nyanyi begitu sekali ,hanya kerana nak mkn kek "...(tak sedap sangatkah suara mama ini??...he3 Dah tahu jawapannya ,mahu tanya lagi..sila muntah)


Jeng..jeng ..jeng..keesokkan petangnya ayah balik dari opis dengan membawa kek cheese seperti yg mama idamkan (sila lupakan kiraan kalori yg akan dimasukkan dlm bdn ye..takde maknenya)..Malahan ada tambahan kek coklat lagi..Ayah beli dr Secret Recipes..Terima kasih daun keladi ayah..
Kek tersebut sangatlah sedapnya dan telahpun selamat sampai diperut..Erkk Alhamdulillah....

Makanya mama terfikir "Adakah teknik meminta sesuatu melalui teknik nyanyian ini sangat berkesan".....he3(nampaknya selalulah mama nyanyi lagu ni nampaknya..)


Moral of the story: Nyanyian anda mungkin berkesan utk menyampaikan mesej atau keinginan...he3(cuba-cubalah..)


11 ulasan:

dori-mori berkata...

hehehe...mcm ku kenal je lagu tu. :) Dari filem apa ek?

zureen @ mama berkata...

Entahlah tak ingat filem apa..tapi cerite emak yg kempunan telur ikan kot..he3

Salam perkenalan..

ku tak sempurna berkata...

nyanyi kat dapur memang beri kesan.. dapat suami tua..
hikkkssss
.
.
.
.
.
.
.
sedapnya kek tu... naaaaaaaaaaakkk

ain berkata...

setuju ngan apa yg zu ckp!!!

psst...nak sikit kek..boleh..??hihi

zureen @ mama berkata...

KTS..org kata kalau nyanyi kat dapur ,dapat laki tua..
Tua pun ok ape...asalkan baik hatinya(wakakaka)

Kek tu dah masuk dlm perotlah..

Tapi memang sedaaaaap sgt..

zureen @ mama berkata...

Kak Ain ,kalau nyanyi jgn lupa jaga pitching..(Takmo larikk ke laut...he3)

Kek tu dah selamat sampai ke perot..erkkk.. Alhamdulillah.

Sasha berkata...

Samalah kita Zureen... kalau makan kek secret recipe... berhantuuuu... Secret Resipi, kek dia mmg sedap ek... Sha suka New York cheesecake, carrot cake & most of secret recipe cakes... Kek kedai lain langsung x minat!...

Pendekatan nyanyi2 is good idea... tp suaraku hancus... kena guna cara lain...

zureen @ mama berkata...

Kak Shasha memang sedaplah Secret Recipes punye kek..berbeza dgn kedai kek yg zureen pernah beli..

Bab nyanyi tu..(suara yg paling merdu ditelinga hubby, bukankah suara wifenya..he3..betul ke??)

qila okeyh! berkata...

haha.
nak tryla nyanyi.
cu up..nak kek gak c(;
haha.

zureen @ mama berkata...

Qila..kek ni utk mak2 org jer..

Budak2 kecik tak boleh mkn kek,nanti gigi rosak (releven ke alasan ni..he3)

qila okeyh! berkata...

haha.
alasan je. ;p
nanti nak tuntut. ngeeee~