Sudilah menjadi teman

Khamis, 30 Julai 2009

Bergaduh..???

Maaflah kepada teman-teman..Mama sekarang kurang waktu utk membuka blog ni..(buat sementara waktu ini shj).

Sekarang mama sedang berperang dan bergaduh dengan kain2..Sangat mencabar perasaan kadang2..Adegan jahit-jahit, lepas itu terpaksa ditetas balik sgt kerap berlaku..(he3..yelah baru pandai menjahit mcm itulah akibatnya..)..Kadang-kadang bila geram , terasa bagai nak digigit shj kain-kain ini(mcm dah tak cukup makanan didapur agaknya)..Tapi mama layankan jua kerenah kain2 ni..Sabar-sabarkan ajelah..

Belajar dari kesilapan..akhirnya berjaya juga..Hasilnya tentu seronok.Bagi mama dalam apa jua bidang atau perkara yg kita buat...hanya dengan berlatih berulang kali lah..kita dapat memperbaiki pencapaian..

Tahun depan ayah kata mama kena menghantar anak2 kesekolah semula (no more van sekolah)..sbb sekolah terbaru yg hampir siap hanya 1km dari rumah..Kalau mama jalan kaki boleh ke???(Takut sesangatlah kononnya nak bawa kereta ,sampai sanggup jln kaki...hahaha..)

Tapi jln kaki boleh kuruskan badan juga ,keluarkan peluh......Hmmmm..(sedang berfikir......)
Iskh lebih baik tekan minyak kereta ajelah , lagi senang, kurang panas.....kuang3.(semput jalan kaki..)

16 ulasan:

ain berkata...

sibuk jahit baju raya ke zu..??? siap dah..???

AIN-NAAZ berkata...

hehehe.. nampaknya chomelest pon nak belajar jahit baju lah... nak buat bisness kecil kecilan aje. eh buleh ker?? takut tak jadi rupa baju aje..

xiiinam berkata...

.....utamakan yang utama mama....



Semoga gembira dengan tugas-tugas keibuan.....



(sambil menggigit bibir....cemburu kerana tak sempat nak jahit baju sendiri...hi..hi..hi...)

zureen @ mama berkata...

Dah hampir siap Kak Ain..cuma tinggal tikam leher shj..

zureen @ mama berkata...

Ain..cubalah hobi ni..seronok jugak tau..

(Tapi adegan gigit kain tu biasalah..wakakaka..)

Terima kasih sudi berkunjung..salam perkenalan..

zureen @ mama berkata...

Ck Lah..takut jugak anak2 tak mkn sbb mama sibuk bergaduh dgn kain2..

Zureen biasanya jahit bila dah siap segala2nya urusan umah..(itu yg buat baju ambil masa lama utk siap..he3)

AIN-NAAZ berkata...

kak zureen.. dah add dah.. :)

Sasha berkata...

hehehe... berperang ngan kain ker?... Sha baru nak mula next week... kumpul semangat & tenaga...cari idea gak nak wat baju apa raya tahun ni...

baju sha 3 pasang... dina 2/3 pasang... abang&baby 2 pasang... mak 2 pasang... abah 1 psg... hmmm... tak tau ler, sempat siap ke tak utk pakai raya ni... maklumlahlah... saya budak baru belajar, tak mcm Zureen dah expert...

antar naik kete jelah... jimat masa...

nahmy berkata...

inilah tanggungjwb kita mama zureen. anak & keluarga itu amanah...saya sendiri kadangkala terasa penat tp bila kita buat krnNya & tanggungjwb, insyaAllah terasa ada sedikit kederat & tenaga...wallahualam.

zureen @ mama berkata...

Encik Nahmy..terima kasih kerana sudi bertandang..Salam ukhwah..

Zamz berkata...

apa tikam leher tu hehe seram je bunyi nya

ciK LyndaWawa igUana berkata...

kakak!!!!!

zieha berkata...

raya posa semakin hampir mg patutlah zureen bzz....
nnti free plzz do vote for myson yek
http://myfiras.blogspot.com/2009/08/jomlah-undi-firas.html

undian zureen diperlukan..tks:))
hehehe

zureen @ mama berkata...

Tikam leher tu sejenis hantu penghisap darah...he3

Itu actually salah satu jahitan penghias leher..(siapalah yg beri nama "tikam leher " itu agaknya..hmmm..)

zureen @ mama berkata...

Boleh shj Kak zieha ..takde masalah utk vote..he3

zureen @ mama berkata...

Adik Wawa..salam perkenalan..