Sudilah menjadi teman

Jumaat, 17 Julai 2009

Hendak Lari Dari Rumah ????

Biasalah kadang2 bila kita rasa stress dan down sgt dengan org2 disekeliling kita atau perkara yg menimpa kita..rasanya mcm nak lari ke planet lain aje (waktu ni mungkin akal fikiran dan iman dah masuk bakul agaknya...)

Jadi cerita pendek yg mama baca dalam sebuah majalah ni memang sesuai dibuat sebagai renungan..(dah lupa majalah apa..)

Begini ceritanya:-

Seorang isteri mengamuk kerana kecewa mempunyai suami yg malas dan anak yg nakal.Dia berkata , alangkah baiknya kalau aku berpisah dan membina hidup yg baru. Tiga tahun kemudian , si isteri merungut lagi dan kali ini berhasrat untuk bercerai dengan suaminya yg kedua atas alasan yg sama. ADAKAH TINDAKANNYA BETUL DARI AWAL??ANDA FIKIRKAN SENDIRI..

Bila ujian menimpa kita gunakanlah akal fikiran untuk menyelesaikannya ,tetapkan iman...berdoa ,bertawakkal dan berserahlah kepada Allah..

9 ulasan:

ain berkata...

kalau kita kurang bersyukur, begitulah jdnya.

Liana berkata...

Bila perasaan sudah menguasai akal, kadang2 apa yang kita kata penuh dengan perasaan tanpa berfikir. Tp, percaya ler bila semua dah ok, kita akan back to normal :)

zureen @ mama berkata...

Bersyukurlah jawapan yg terbaik..

zureen @ mama berkata...

Hilang pertimbangan dan terlalu mengikut hati memang bahaya Liana..

Tirana berkata...

asyik pandang salah orang..sesekali selidik lah kesalahan diri sendiri..

zieha berkata...

wah2 zureen nk jadi kaunseler ye..Tukar bidang dah adik zieha nie..hehehe..Klau ikutkan hati nak lari silakan..tp nk ngata skit pasal hal perempuan..bukan apa biasanya perempuan mmg selalu ikut emosi tanpa berfikir..tu yg jadi kalut tu..moral of the story..women don't too emotional..selidik kenapa suami leh jadi malas tu..mungkin ia berpunca dari diri kita sendiri..lalalalalala:P

zureen @ mama berkata...

Kadang2 begitulah lumrahnya insan..tidak mahu melihat salah sendiri dahulu..

zureen @ mama berkata...

Betul Kak Zieha..Pompuan kan hatinya lembut ,mudah terusik..he3

Entah2 kita tgk kelemahan laki kita ialah malas..padahal kita jauh lebih pemalas..he3(patut dijauhi sikap ni..)

Sasha berkata...

dugaan hidup manusia tak sama, hadapinya dgn penuh kesabaran & byk2kann berdoa...

bersyukur mcm kata kak Ain pun betul jugak...