Sudilah menjadi teman

Ahad, 19 Julai 2009

Tag Daripada Awin..

Memandangkan hujung minggu ni , mama terlebih free ..maka mama dengan sukacitanya buat tag daripada Awin..


Soalan Tag berbunyi begini:-


1. Anda sudah mempunyai berapa org anak & nyatakan Girl Or Boy???
Setakat ini 5 org kesemuanya iaitu 2 lelaki dan 3 perempuan


2. Bila perancangan anda untuk menambah anak?
Tiada perancangan setakat hari ini..tapi kalau ditakdirkan dapat lagi..Alhamdulillah..


3. Nyatakan nama anak anda & apa makna nama anak anda dlm Islam??


Shahrin Amin - The truth

Sharina Izati- My life ..Kehidupanku

Sofea Hani-Beautiful

Sara Emilia-Princess

Shamel Afiq-Comprehensive,Complete....Pelengkap
rasanya kena bukak diari lama ni(sori mama ni pelupa sikit)

4. Siapakah yg memberikan nama anak anda??

Kebanyakkan nama anak mama yg letak ..walau bagaimanapun ada juga nama yg mama dah reka cantik2 ..but bila ayah daftar dah bertukar jadik lain...(apa kes???)


5. Dari mana tercetusnya idea memberikan nama anak anda??
Nama permulaan anak yg sulung dan kedua adalah gabungan nama mama dan ayah but still bermakna ..2 bulan..he3

Yang lain2 tu spt biasa belek2 bukulah...


6. Sekiranya anda dikurniakan seorg lagi cahaya mata...apakah nama yg akan anda beri??

Errrrr......


7. Berapakah perancangan anak yg anda mahu & nyatakan berapa girl & berapa boy???Perancangannya memang 5 dan mahukan selang 2 thn..(kata ayah biar bersusah-susah dahulu menjaga menjaga anak2 kecik sekaligus..lepastu dah boleh releks..)...Boleh rileks ke ayah lepastu????..kuang3


8. Bagi yg mempunyai anak lebih dari seorg...nyatakan jaraknya beza umur anak anda?

semuanya berbeza 2 thn(hampir +- )


9. Untuk kelahiran anak anda yg akan datang..anda nak Girl @ Boy?? Nyatakansebabnya??
Nak boy ..biar sama rata populasi penduduk umah mama..


10. Apa ciri2 persamaan anda & anak anda??

Memandangkan anaknya pun ramai dapatlah sorang sedikit....(drpd ayah sedikit plus mama sedikit..)

Amin ada penakut sedikit mcm mama but bertjwb mcm ayah..

Zati ada sifat melindungi mcm mama.. dan daya imun yg tinggi mcm mama..

Sofea ada sedikit perasaan sensitif mcm mama but sgt lemah lembut dan sedikit kulit sensitif mcm ayah..(memang sah kena pakai krim pelembab he3)

Sara boleh diumpamakan sebagai " Sara the Explorer" ..sebijik ikut ayah..but cantik ikut mamanya hahahaha..

Shamel pulak mcm2 ada....


11. Upload gambar anak anda untuk tontonan semua rakan blogger..
Tapi mama tak mahu tag sesiapa..(sapa rasa nak buat..silakan,,)

8 ulasan:

xiiinam berkata...

Menang kau satu matalah dari akak..
Akak satu lelaki je dan 3 perempuan....




Tak pe..tak pe..
kalau kau nak menang lagi tak apa..
Silakan potong akak..




He..he...
Akak dah pencen...

Sasha berkata...

cantik2 nama anak2 Zureen... meriahnya family Zureen... 5 cukup ke?... tambah 2 lg, ikut sunnah...

sha pun dpt tag ni... peram dulu sampai cik rajin dtg...

zureen @ mama berkata...

Dah menang ..so tak payahlah zureen tambah mata lagi Ck Lah..he3

zureen @ mama berkata...

Zureen kalau ditakdirkan dpt lagi ..Alhamdulillah.

Tapi tunggu Kak Shasha dululah..he3

ain berkata...

cantiknya nama anak2 zureen!!! sejuk je hati nak menyebut.

zureen @ mama berkata...

Anak2 zureen cantik??(tengoklah emaknya..he3, muka tak malu ni..masuk bakul angkat sendirik..kuang3)

Kita mcm ada byk persamaanlah Kak Ain..

nadia-ady berkata...

hehehe..Nape akak da pilih nama elok, alh daftar jadi nama lain kak?hehehe...bdw, sedap2 nama tu ;)

zureen @ mama berkata...

Terima kasih nad..

kalo ada anak yg lain ,bolehlah beri nama yg lebih canggih cum bermakna..he3