Sudilah menjadi teman

Sabtu, 22 Ogos 2009

Tak Masak Ke Mama Pagi Ini ??

Seawal 10.30 pagi ini , satu soalan yg kelakar diajukan oleh Hani kepada mama.."Mama tak masak apa-apa ke pagi ini??? Rasanya dia terlupa yg hari ni dah mula berpuasa dan baru beberapa jam Hani bersama-sama bersahur berlaukkan ayam goreng kesukaannya itu..(Anak mama yg suka sangat mkn ayam..)

Mama pun terpaksalah menerangkan tentang puasa ..apa yg tidak boleh dilakukan ketika berpuasa(bukan setakat menahan lapar dan dahaga shj tau..gaduh2 pun tak boleh ye..)

Sabarlah anakku..dah setengah hari pun (pejam celik dah pun masuk waktu maghrib)..Sekarang sedang hujan, agaknya itulah sbb mengapa perutnya berbunyi lebih awal..

18 ulasan:

filanastasia berkata...

kak zureen : selamat berpuasa yerk.. sgt sibuk la.. tak terjenguk blog member2..

anak2 sedara pun puasa jugak.. dan demand ayam goreng untuk berbuka.. anak kecil... alahai..

zureen @ mama berkata...

Begitulah Fila bila budak2 berpuasa..byk kerenahnya(kita pun camtu gak dulu agaknya..he3)

Selamat berpuasa..

Princess Liyana berkata...

hihi...selamat bpuasa kak;)

tkpe..kecik2 dh ajar bgus sbnrnya;)

nadia-ady berkata...

selamat berpuasa buat akak dan family akak sekali...=)

heheh, budak2 yang tak biasa berpuasa memang macam tu. Teringat zaman nadia kecik2 dulu, selalu terlupa yang sedang berpuasa. hehe

ciK LyndaWawa igUana berkata...

selamat berpuasa kak...sian anak kakak.....tp takpe,,praktis...

ain berkata...

biasalah bdk2. lupaa!!! anak sedara akak lg teruk, kerjanya asyik menangis nak buka...tak tahan pose. tu dh 7 tahun dah tu. teruk betul!

zureen @ mama berkata...

Puteri Liyana..Selamat Berpuasa Kembali,..

zureen @ mama berkata...

Nad..dulu masa akak duduk asrama pernah juga terlupa yg sebenarnya akak berpuasa(posa sunat masa tu..)

Tapi sbb terlupa dimaafkanlah ye..he3

zureen @ mama berkata...

kak Ain..anak zureen yg bernama Hani tu,,7 thn jugak umurnya.

Tapi takdelah ckp nak bukak posa..cuma terlupa jer.

Rasanya seminggu cuti sekolah ni..oklah nanti..he3

zureen @ mama berkata...

Wawa..kalau bukan sekarang bila lagi..ye tak??

Sahur apa pagi ni??

Liana berkata...

Zureen...macam2 kan perangai anak2 nie...

AIN-NAAZ berkata...

kak zureen.. selamat berpuasa jugak yeee

Sasha berkata...

Seronok melayan telatah budak2 yg sedang menahan diri dr makan & minum... teringat zaman kecik2 dulu... puasa penuh dpt byk duit raya..

Sha pun buat reward mcm tu utk Dina...
Selamat Berpuasa utk Zureen sekeluarga

zieha berkata...

hehehe..k.zieha belum sampai peringkat gitu lagi..lamnbat lagi kot..anak pun masih kecil..agaknya dah besar nnti mungkin soalan yang sama akan ditanya oleh anak spt citer dlm N3 zureen nie..hik3x
selamat berbuka , memasak n bersahur:)

zureen @ mama berkata...

Liana ..budak2 memang berbagai perangai..

zureen @ mama berkata...

Ain selamat berpuasa..

zureen @ mama berkata...

Selamat berpuasa Kak Shasha sekeluarga..

zureen @ mama berkata...

Rasanya kebanyakkan anak2 akan bertanya soalan yg hampir serupa agaknya Kak Zieha..he3