Sudilah menjadi teman

Jumaat, 11 Disember 2009

Kaftan Noor Arfa


Semasa berkunjung ke Terengganu beberapa hari yang lepas .Kami sekeluarga sempat singgah ke Noor Arfa batik , sebab kat situ ada sale. Mama cuma belikan anak-anak pompuan baju kaftan sorang satu sahaja. Anak-anak laki sila tengok sahaja ok..he3(takkan nak pakai kaftan juga). Mama pula dah beli baju kaftan batik di KB Mall sehari sebelum itu..(so takkan nak beli lagi kotnya..)

Tapi memang cantiklah dan harganya pun agak berpatutan. Kat sana ada bahagian yg menunjukkan bagaimana batik dicetak dan diproses..Memang bagus untuk beri pendedahan pada anak-anak mama ..(takdelah mereka pakai baju tanpa mengetahui bagaimana ianya dihasilkan..)
Kadang -kadang tanpa kita sedari perkara-perkara atau peristiwa yg simple macam ni memberikan kenangan manis pada diri anak-anak.

Mama percaya anak-anak yg mempunyai kehidupan masa kecil yg gembira akan melahirkan insan dewasa yg gembira juga..

14 ulasan:

AmyNa berkata...

wahhh jalan2 tgk hasil batik. yer mama, pengalaman lalu yang akan mendewasakan..moga dengan pengalaman lalu itew akan membuatkan kita terbaik..insyaAllah.

zureen @ mama berkata...

Semoga dapat memberikan yg terbaik utk anak-anak kita.

Sasha berkata...

betul tu! Sha setuju sgt.. kita byk belajar dr pengalaman...

p/s:Ingin semai sbyk kenangan manis bsama keluarga...

AYU IDRIS berkata...

Salam sis....
Pengalaman adalah guru yang paling baik untuk panduan di kemudian hari....kutip dan carilah sebyk mungkin pengalaman yang ada....

P/S : Sentiasa menghargai setiap detik yg ada kerana di sebaliknya terselit byk pengalaman yg mendewasakan kita!

zureen @ mama berkata...

Kenangan manis itulah yg patut kita semai banyak2 Kak Shasha..

zureen @ mama berkata...

Ayu..biasanya kita belajar dari pengalaman masa lalu..Supaya dapat buat yg terbaik utk masa kini dan akan datang..

syazwan safwan berkata...

Dapat cabutan bertuah x?

Rash berkata...

haritu ade gak g kedai sutera batik kt area noor arfa nih..
mak kem kain sutera =)

♥akukahmilikmu®♥ berkata...

batik2 kat situ mmg cantik kan mama..suka sgt koleksi arfa batik..

p/s..mama..i need ur favour..sara nk komen untuk tambah markah..komen dlm entry baru sara..

zureen @ mama berkata...

Syazwan ..terima kasih.

zureen @ mama berkata...

Rash ,memang bestlah kain2 sutera kat situ..sukee.

zureen @ mama berkata...

Nama anak kak zureen pun Sara juga..(agak2 nakal tak ?he3)

yuyuEyuliAnayusOf berkata...

arfa batek 2, dkt je ngn umah yuyue.. hehe :)

Wan Anie berkata...

mana gambar baju kaftan yang dibeli tu.. kalu boleh tengok pic nya lagi best...

salam ziarah dan salam kenal kak