Sudilah menjadi teman

Selasa, 18 Januari 2011

Bergaduh Dengan Cik Tu ...


Berbulan-bulan mama menunggu untuk merasa hasilnya..Tapi dikebanyakkan kali..TAKDE REZEKI..

Rupanya bukan mudah nak berebut Ciku dengan Cik Tupai kat luar rumah..Agaknya awal-awal pagi 'mereka" dah check samada buah ciku tu dah boleh dimakan atau tidak...Mama biasanya petang sikit baru ada masa nak check..Maka selalulah ciku-ciku itu jadi santapan cik tupai-tupai dahulu (buat sarapan kotnya..)

Pesanan buat diri sendiri : Ayah dah suruh bungkus..tapi macam banyak sesangatlah nak bungkus ciku-ciku tu..lagipun dah pernah mama bungkus dahulu..Yang hebatnya cik tupai pernah larikan buah ciku bersama bungkusannya sekali..he3

Buat ingatan diri sendiri..Kalau dah rezeki tak kemana..tapi berusahalah untuk untuk rezeki itu..

10 ulasan:

bungakuning . berkata...

hihi . alahai cik tupai ni :)

niesz berkata...

niesz selalu gado ngn cik nyet..suek curi buah, xsempat nk mkn, nyet2 tu da kebas dulu..

azieazah berkata...

Ciku...! I like. sedapppp... Lama tak makan.

Kalu sudah separa masak, boleh jer petik dan peram. Masa kami kecik dulu, kami peram dalam tin biskut yang besar...

Nak tunggu masa di pokok memang kongsi dgn tupai la jawabnya.

zureen @ mama berkata...

Salam Cik Bunga kuning..

zureen @ mama berkata...

Niesz..nampaknya kita ada pemangsa yang berlainan..tapi suka makan biah yg sama..he3

zureen @ mama berkata...

Kak Azie..buah ciku tu sedap sangat..tapi jarang dapat makan..he3

Hari ni jugak zureen petik sume masuk tong biskut..he3

tomatokering :) berkata...

nak tupai ! ehhh ciku ! hehe

zureen @ mama berkata...

Cik tomatokering..akak dah berkunjung kat umah cik tadi..

Mungkinkah tupai-tupai itu kepunyaan cik adik..he3

satu umah penuh tupai..Salam kenal

Lady Lavender berkata...

aduhh..sedapnya ciku. dah lama sgt tak makan. Tengok gambar pun ckup la :-)

Zamz berkata...

gaduh2 manja takpe la hehehe